понеделник, 16 февруари 2009 г.

Любов не съществува, а всяка позитивна емоция е измислена, за да наранява хората многократно когато си отива!

сряда, 17 декември 2008 г.

the sun and the butterfly

Някога, много много отдавна, живеели две жълти пеперуди. Те били невероятно красиви и щастливи заедно - по цял ден летели и се радвали на света.
По това време Слънцето не било жълто, каквото е сега, а нямало цвят. То било много нещастно от това и тайно завиждало на двете жълти пеперуди за тяхната окраска.
Един ден двете жълти пеперуди кацнали на едно клонче край горския поток, весело разговаряйки за това колко е красив света. По същото време вятърът също се разхождал там и без да иска закачил с наметалото си клончето, на което стоели двете пеперуди. Едната паднала в поточето и започнала да вика за помощ, но другарката й не можала да я спаси и замолила водата да я пусне. Смилила се водата и оставила падналата пеперуда на едно камъче край брега. Но когато пеперудата се помъчила да размаха криле и да литне, те били толкова мокри, че тя дори ме успяла да ги помръдне и започнала да плаче, защото да лети за нея било като въздуха за нас, хората. Другата пеперуда, която много я обичала, не знаела какво да прави. Тогава водата й рекла, че трябва да попита мъдрата сова как да помогне на своята приятелка.
Когато узнала за случилото се, совата замислено я погледнала и рекла:
- Единственият, който може да ти помогне, е Слънцето, но то е много далеч оттук - ще трябва да летиш три дни и три нощи, докато стигнеш дотам.
Това било наистина трудна задача, но пеперудата въобще не се замислила, а веднага хвръкнала да дири Слънцето. Три дни и три нощи летяла тя без почивка, водена от обичта си към другата жълта пеперуда. И така, точно когато и последната капчица сила я напускала, тя най-накрая кацнала на Слънцето и го поздравила. То било учудено какво търси пеперудата при него и тя му разказала за злополуката край потока. Тогава Слънцето й казало :
- Ще ти помогна, но само ако ми дадеш цвета си в замяна!
- Но какво ще бъда аз без своята красива жълта дреха!
-Това е моето условие, инак напразно си дошла при мен!
Въздъхнала пеперудата, но тя толкова обичала своята приятелка, че се съгласила да даде цвета си на Слънцето. То веднага се преобразило в ослепителна жълта светлина и пратило един лъч към горския поток и той веднага изсушил водата от крилете на намокрената жълта пеперуда.
След три дни и три нощи, пепепрудата , която дала цвета си на Слънцето, най-сетне се върнала и веднага отишла при жълтата си приятелка:
-Здравей, къде ще летим днес?
- Но аз не те познавам, коя си ти?
-Аз съм твоята приятелка, летяхме винаги заедно!
- Махай се оттук, лъжкиньо, моята приятелка беше жълта и красива, а ти си сива и грозна, как смееш да се наричаш моя приятелка!- и отлетяла.
А пеперудата, която дала цвета си на Слънцето, била толкова засрамена от своята сивота и грозота, че започнала да живее само нощем, за да не я гледат другите. И от тогава насетне нейните потомки, щом видят жълта светлина, се мъчат да оцветят крилата си в нея, за да си върнат приятелството и обичта на своята красива приятелка.

четвъртък, 11 декември 2008 г.

зелен маркетинг???

Живеем в епоха на бързо развиващи се технологии, комнкуренции, нови пазари преситени от продукти, стоки и услуги, което прави избора ни невероятно голям и сложен. Ето защо всяка компания се стремио да направи продукта си конкурентноспособен, за да може да направи печалби. Някои залагат на ниска цена, други на качество, трети на атрактивността в стоките или услугите, които предлагат. Все по-често обаче се забелязва тенденцията бизнесът да се стреми към обществена отговорност и социални кампании, които съпътстват плановете му за развитие и печалба. Ето защо в съвременното ни общество на европейска интеграция – основна и много важна част от политиката на много фирми и компании, все по-често става социалната дейност. Дали заради съзнание или от комерсиални подбуди все повече международни, а и наши, компании наблягад на благотворителност и „зелени” инициативи или с други думи – на социалния маркетинг. По този начин фирмите задоволяват нуждите и потребностите на своите клиенти като едновременно с това се опитва да се съобразява с обществото и неговите интереси. Този вид маркетинг се отнася до планирането и прилагането в действие на програми, създадени с цел да осъществят социална промяна, използвайки похвати от търговския маркетинг. Примери за социален маркетинг са кампании срещу тютюнопушенето при децата, опазване на околната среда или насърчаване на употребата на презервативи дори.
Все по-често и по-често в България започват да се срещат фирми, които се ангажират с даден проблем свързан с обществото. Ето защо вестник Капитал и Braun and Partners Bulgaria напрашиха и първата класация на български фирми поели социални ангажименти. В таблицата влизат фирми като „Овергаз”, АЕЦ Козлодуй, ДСК, ШЕЛ България, НЕК, БДЖ, Топливо, Чез Електро и др. Всяка една от фирмите има принос към даден социалн проблем. „Обергаз” са инвестирали над 14 милиона лева по различни социални проекти за дежа, младежи и юноши, в които са участвали повече от 14 000 деца. Една от кампаниите на “Shell България” АД за тази година е предложениетио на фирмата за 11 работни места за деца сираци. НК „Железопътна Инфраструктура” от своя страна е заслужила четвъртото си място в тази класация с програмат си за обучение на деца в неравностойно положение.
Извън класацията за социално ангажирани български фирми присъстват и много други инициятиви подети от междуннародни компании позиционирани на българския пазар. От тази година мобилният оператор ГЛОБУЛ стартира инициативата си Globul green. Компанията е инвестирала до момента 400 000 лева за опазване на околната среда като предосртавя на клиентите си възможността да рециклират мобилните си телефони и всички съпътстващи ги устройства. По този начин клиентите на компанията могат да се почувстват част от една инициатива, която може да помогне за опазването на околната среда да покажат социална ангажираност чрез проекта. За всеки мобилен телефон занесен за рециклиране глобул подарява гривна с логото на кампанията. По този начин се опитва да поущри клиентите си към опазване на околната среда и да ги направи съпричастни към проблема със замърсяването. Освен това GLOBUL осъществява ред други съпътстващи инициативи за повторна употреба и рециклиране на материали и оборудване. Голяма част от хартията и тонер-касети за принтерите в офисите и магазините на компанията се използват многократно и след това рециклират. Опаковките на всички продукти на GLOBUL се произвеждат от материали, подлежащи на рециклиране, самите продукти се предлагат в торбички от дегрален - биоразградим материал, който се разлага в природата за 24 месеца или много по-бързо от обикновените PVC торбички. Работещо IT оборудване, което вече не отговаря на нуждите на компанията, GLOBUL дарява безвъзмездно на училища и университети. В рамките на GLOBUL Green, компанията вече има постигната договореност с българското представителство на международната природозащитна организация WWF и ще подкрепи инициативата й Национален ден на природните паркове. През 2009 г., с подкрепата на GLOBUL, ще се проведе поредното издание на кампанията, в която стотици доброволци почистват от боклук и помагат за възстановяването на маркировката и местата за почивка в най-красивите и посещавани природни паркове в страната. Ето как GLOBUL показва социалната си ангажираност както към природата така и към хората. Разбирасе голям принос към GLOBUL Green има и рекламната агенция на компанията, която не спира да работи за гласността на проекта както и за работата на проекта. ГЛОБУЛ, както и WWF са клиенти на една и съща агенция, която умело свързва търговското дружество с екозащитниците, за да даде гласност на едното уи да донесе почалба на другото.
„Еврофутбол” тази година стартира няколко различни социални кампании, които не бяха добре промотирани. Една от инициативите бе третото поред даване на стипендии на деца в неравностойно положение. От 94-те раздадени стипендии „Еврофутбол” дарява 18 от тях Сега компанията увеличава стойността на стипендиите от 12 000 лева на 17 600 лева (осем първокурсници по 1200 лева годишно и 10 ученика по 800 лева). Друга такава кампания тази година бе обиколката из България, която целеше да образова и подпомогне млади бъдещи майки. Инициатичава протече с лекции, семинари и раздаване на много подаръци и полезни неща за бъдещите майки. Въпреки многото разнообразни социални проекти, които букмейкърската компания подема всяка година, поради слабия си ПР и реклама те не достигат до масовата публика и ефектът им е минимален.
Друга инициатива е поета от Gillette за спонсориране на малки българчета – футболни таланти. Тази кампания целеше да изпрати деца таланти на обучение, като средствата се събират чрез sms-и и чрез покупка на продуктите на Gillette. Pampers също направи кампания, която показва социалната ангажираност на компанията създала този продукт. За всеки пакет от продукта, който купите едно дете получава ваксина срещу тетанус.
Всички тези кампании и социални проекти са част от политиката на тези фирми, които искат да помогнат на света да стане по-хубаво и приятно място. Чрез засаждане на дървета, почистване на боклук, рециклиране на отпадъци и други еко дейности всяка една фирма иска да се покаже „добра” и отговорна, да покаже, че я е грижа за случващото се около нас. Същото важи и са обществената отговосност към деца в неравностойно положение, болни, бездомни и др. Разбира се това са инициативи не само от „добро сърце”. Във всяко нещо има и печалба. Ако покажеш социална ангажираност и натрапиш продукта си, изтъквайки, че благодарение на него можеш да спасиш някого или нещо хората ще предпочетата теб, зада се почустват и те социално ангажирани. Повечето хора нямат възможността или желанието сами да направят нещо, затова е много по-лесно когато голяма компания даед това предложение.
Не всеки обаче мисли по този начин, а именно – че чрез дадена инициатива и покупката на продукт на тази фирма ще направи нещо за света. Така например след обявяването си за „зелена” компания Dell драстично сваля продажбите си в един момент. А много малка част от клиентите на компанията са съгласни да се включат в инициативите на фирмата. И е много противоречиво дали чрез социална дейност една фирма би спечелила повече от конкурента си, който не е социално ангажиран, но продукта или услугата му са по-евтини. Трудно е да се запази баланса между бизнеса и социалната дейност, така че да може да има и печалба и да се спазват моралните критерии за благотворителност. Но е чудесно, че се появяват такива кампании, за да напомнят както на бизнеса така и на клиентите, че има много по-важни неща от печалбата.

четвъртък, 4 декември 2008 г.

The Mysterious Geographic Explorations of Jasper Morello

Вчера гледах част от това филмче... на пръв поглед не е нищо особенно, но... вижте го и моля споделете впечатленията си! :)
Това филмче е първото от трилогия която тепърва чакаме да се появи в целия си блясък. Сюжетът описва едно странно време на въздухоплаване, метал и готически ужас преплетени със съдбата на младия Джаспър Морело - навигатор. В търсене на лек за странна болест сред странни и невероятни приключения младият навигатор е воден от любовта на любимата, която го чака да се завърне от това опасно пътешествие.